Welcome to my blog

Welcome to my blog

tiistai 20. joulukuuta 2016

Millaista on ensimmäistä kertaa muuttaminen? #JK2016

Kannattaa hakea vähän jotain juotavaa kaveriksi, koska yritän nyt kirjoittaa teille todellakin hyvin perusteellisen postauksen liittyen siihen. Millaista on oikeasti muuttaa pois kotoa. Itselläni on se vaihe tällä hetkellä käynnissä, että kaikkea pitäisi pakata. Ja varsinkin kaikkea pitäisi hankkia. Onneksi itse olen tehnyt tässä lukion päättymisen jälkeen töitä, joten muuttaminen omaan asuntoon on hiukkasen helpompaa. Vaikka ei sekään mitään helppoa ole. Onneksi minulla on vanhemmat, jotka auttavat minua tavaroiden hankinnassa. Meillä on sovinto, että molemmat hankkivat vähän jotain. Eli minä olen esimerkiksi ostanut kaikki keittiö tarvikkeet ja vanhempani rahoittavat esim kalusteiden ja tavaroiden ostoa puoliksi minun kanssani.


Itse sain tietää opiskelu paikastani jo kaksi viikkoa sitten. Vasta nyt uskallan melkein sanoa, että kohta kaikki on pakattuna. Vieläkin minulla on TV kiinni seinässä ja kamera tarvikkeet pitkin huonetta. Mutta suurimmasta osasta on päästy hengissä. Huomasin kun piti miettiä asioita, mistä luopuu se olikin yllättävän vaikeata. Miksi? Koska itsellänikin on se, että kuvittelen tarvitsevani sitä tavaraa. Mutta kun hetken asiaa miettii toteaa, että en ole käyttänyt tätä mihinkään edellisen vuoden aikana. Jolloin itse otin vaan ronskilla kädellä ja laitoin roskikseen. Voihan se olla, että jälkeen päin saattaa kaduttaa, mutta tällä hetkellä se ei todellakaan kaduta. Enemmänkin on hyvä fiilis siitä, että pääsee roinasta eroon.


Minulla on tällä hetkellä kun pakkaan tavaroita sellainen fiilis, että jotain puuttuu. Ja kun viimeksi tänään kävin kaupassa tajusin, että en omista tölkin avaajaa. Sitten tajusin, että apteekissa olisi hyvä käydä. Tajusin tätä kirjoittaessa, että en ole edes pakannut kenkä komerosta kenkiäni mukaan. ( Miten meni taas näin niinkun omasta mielestä.) Uskon, että heti ensimmäisen viikon aikana kun muutan, tajuan että tätä tota ja tuota puuttuu. Mutta parhaani yritän koota listaa puuttuvista tavaroista, koska se helpottaisi varmasti minunkin elämääni.



Mitä yleisesti sitten kannattaa ottaa mukaan, kun muuttaa ensimmäistä kertaa? No Ensinnäkin kannattaa miettiä budjetti tilannettasi. Eli jos tilanne on se, että on tiukkaa. Minusta sinun kannattaisi ennakoida tilannetta ja hankkia pitkällä aika välillä pikku hiljaa niitä asioita jo ennen muuttoa. Koska tavaralle tulee kuitenkin tarvetta. Mutta siis Nyt niihin tavaroihin. Eli Itse olen suosinut todella paljon IKEA:n keittiö tarvikkeita, kuten jotkut varmaan muistaakin sen videon.  Itse tykkäsin ostaa lakana vaatteet Jyskistä, koska ne olivat siellä halvempia kuin IKEA:ssa. Itse omistin jo valmiiksi sängyn (of course). Myöskin mukaani lähtee tietokone, nojatuoli, vaateita, kamera jutut. Mutta periaatteessa joudun hankkimaan uuden työpöydän ja lipaston. Koska vanhat on niin huonossa kunnossa, että niitä ei kannata viedä uutteen asuntooni. Hankin myöskin imurin ja mikron Kärkkäiseltä. Ja erityisesti sain soda stream koneen ja hankin kahvinkeittimen Tokmannilta.  Minulla on vielä paljon juttuja hankkimatta, mutta eiköhän se hoidu tässä parin päivän sisällä.


Itse olen yrittänyt nyt kovin panostaa ostoksissani värimaailmaan, eli siihen, että monet tavaran olisivat. Valkoista, mustaa ja harmaan eri sävyjä. Koska olen aina haaveillut sellaisesta teemasta omassa asunnossani. En tiedä, auttoiko tämä ketään ensimmäistä kertaa muuttavaa ihmistä, mutta toivottavasti tämä oli edes miellyttävää luottavaa ja hieman erilaista, kuin yleensä.

Voithan heittää jotakin mielipidettä/ ideoita tähän lisäten alas? :)

Pauski

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitäs diggasit? :)